wtorek, 7 kwietnia 2020

Nowy Jork

11.05.2017


W Nowym Jorku wolność wydaje się być
Zbyt dużą swobodą wyboru
W Nowym Jorku znalazłem przyjaciela
Który zagłuszył inne głosy

Głosy w telefonie
Głosy dochodzące z domu
Głosy natarczywych reklam
Glosy z klatki schodowej
W Nowym Jorku

Właśnie znalazłem metę w Nowym Jorku
W Nowym Jorku lata są gorące
Dobrze ponad sto stopni*
Możesz spacerować po sąsiedztwie
Nie przebierając się

Gorąco jakbyś dmuchał sobie suszarką do włosów w twarz
Gorąco jak w pożądaniu najnowszego modelu torby**
i jak cała puszka gałki muszkatołowej
Nowy Jork
Właśnie znalazłem metę w Nowym Jorku

Nowy Jork, Nowy Jork

W Nowym Jorku możesz zapomnieć
Co to znaczy nie ruszać się
Powiesz sobie, że zostaniesz tu
Ale i tak skończy się na Alphaville

Nowy Jork
Nowy Jork, Nowy Jork

Irlandczycy przybywają tu od lat
Całkiem jakby byli właścicielami tego miejsca
Mają lotnisko, ratusz
Beton, asfalt i parkiet do tańca
Mają nawet policję

Irlandczycy, Włosi, Żydzi, Hiszpanie
Szaleńcy religijni, polityczni fanatycy – wszyscy w jednym garnku
Na szczęście nie tak jak ty i ja
To tu cię straciłem

Nowy Jork
Nowy Jork, Nowy Jork

W Nowym Jorku wszystko straciłem
Dla ciebie i twych nałogów
Ale nadal tu pozostaję
I rozważam swój kryzys wieku średniego

Uderzyłem w górę lodową w moim życiu
Ale wiesz, wciąż unoszę się na powierzchni
Tracisz równowagę, tracisz żonę
W kolejce do łodzi ratunkowej

Musisz przepuścić kobiety i dzieci
Ale wciąż jest w tobie to nieugaszone pragnienie Nowego Jorku

Nowy Jork
Nowy Jork
Nowy Jork, Nowy Jork

W nieruchomości wieczoru
Kiedy słońce już zaszło
Słyszę twój głos szepczący
No chodź już

Nowy Jork



Tytuł oryginału : „New York”
Autor: U2

*Farenheita
**hot oprócz „gorąco” oznaczać może „na czasie”, „pożądany”, „seksowny” itp

2 komentarze:

Możliwość komentowania została zablokowana ze wzglądu na zawieszenie działalności tego bloga. Zapraszam na mój drugi blog Karkonosze moja miłość - wystarczy kliknąć w obrazek z tym tytułem po lewej stronie.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.