czwartek, 10 grudnia 2020

Ulica Sunset Strip

 

Uwielbiam pobyty u wujka Dave’a

I zabawy z jego dogiem

Ale ja tam nie pasuję

Czuję się obco i dziwnie. Jak nie z tej bajki

 

Lubię przejażdżki samochodem wujka

Na dół, ku plaży, gdzie piękne dziewczyny się przechadzają

A gwiazdy filmowe i paparazzi prowadzą swoją grę

Takie rzucanie piaskiem w twarz w stylu Charles’a Atlasa *

 

A ja siedzę w parowie, plecami do morza

Krwawy czerwony smok na zielonym polu **)

Wzywa mnie z powrotem

 

Wróć do Black Hills

Billy wróć do domu

 

Billy szuka swej ojczyzny

W myślach, za pomocą pokrętła, przeskakując kolejne stacje radiowe

Zmienia zakres — — — — — — — i słyszy

Chór męskich głosów na falach krótkich

 

Billy wstukuje na telefonie numer do Jima

Siada drżący, czekając na odpowiedź w słuchawce

No dalej przyjacielu, odezwij się proszę

Ziemia moich przodków przyzywa mnie

A ja siedzę w parowie, plecami do morza

Krwawy czerwony smok na zielonym polu

Wzywa mnie, wzywa z powrotem do Black Hills

Billy wróć do domu

 

Wróć do domu

Siedzi w parowie, plecami do morza

Widząc krwawego czerwonego smoka na zielonym polu,

Słyszy chór męskich głosów śpiewający „Billy wróć do domu”

Billy, Billy, wróć do domu

Wróć do domu

 

Dziwak z Kalifornii: Nie lubię ryb, morskich ryb

 

Jim: Słuchacie Radia K.A.O.S. z Los Angeles

Dziwak z Kalifornii: Nie lubię ryb

Jim: Tak, to już ustaliliśmy. Och! Masz jakieś życzenie?

Dziwak z Kalifornii: skorupiaki, gupiki, łososie, krewetki, kraby i homary, flądry. Nienawidzę ryb, ale chyba najbardziej nienawidzę słodkowodnych ryb, takich jak pstrąg. Nienawidzę świeżych pstrągów. Najmniej znienawidzona przeze mnie ryba to chyba sola. A to dlatego, że nie musisz patrzeć w jej oczy. Sola nie ma oczu.

Jim: Och, nie!

Dziwak z Kalifornii: Chciałbym być w domu z moją małpką i psem

Jim: Dziękuję

Dziwak z Kalifornii: Chciałbym być w domu z moją małpką i psem.

Chciałbym być w domu z moją małpką i psem.

Chciałbym być w domu z moją małpką…

Jim: Kogo to obchodzi. Zamknij się już. Dajcie jakieś nagranie.

 

 

-------------

*) Charles Atlas (1892 – 1972) - twórca jednego z programów ćwiczeń kulturystycznych; jego kampania reklamowa uznawana jest za najdłuższą i najbardziej rozpoznawalną

**) czerwony smok na zielonym polu – flaga Walii

 

Tytuł oryginału :”Sunset Strip”

(Sunset Strip to część Sunset Boulevard w Los Angeles)

Autor : Roger Waters

2 komentarze:

  1. hmmm ciekawy wiersz... trochę mi przypomniał "To" Stephena Kinga. Pewnie przez imię Billy.

    OdpowiedzUsuń

Możliwość komentowania została zablokowana ze wzglądu na zawieszenie działalności tego bloga. Zapraszam na mój drugi blog Karkonosze moja miłość - wystarczy kliknąć w obrazek z tym tytułem po lewej stronie.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.