piątek, 9 lutego 2018

Szukając Boga w Księdze Rodzaju

02.04.2011


„A Jakub mieszkał w ziemi, w której jego ojciec przebywał jako osiadły przybysz, w ziemi Kanaan.”
„A Izrael miłował Józefa bardziej niż wszystkich swych pozostałych synów”
„A gdy tylko Józef przyszedł do swych braci, ściągnęli z niego długą pasiastą szatę  poczym wzięli i wrzucili go do dołu na wodę.”
„A Midianici sprzedali go do Egiptu”
„Lecz Er, pierworodny Judy, okazał się zły w oczach Jehowy, więc Jehowa go uśmiercił.”
„A to co czynił, było złe w oczach Boga, dlatego jego tez uśmiercił.”
„A gdy rodziła, oto były w jej łonie bliźnięta.”
„Lecz Jehowa był z Józefem, tak iż stał się on mężem, któremu się szczęściło i ustanowiono go nad domem jego pana , Egipcjanina. I jego pan zobaczył, ze Jehowa jest z nim i że Jehowa szczęści wszystkiemu, co on czyni swą ręką.”
„Bóg błogosławił domowi Egipcjanina ze względu na Józefa i błogosławieństwo Boga spoczęło na wszystkim co miał w domu i na polu.”
„Hebrajski sługa, którego przyprowadziłeś do nas, przyszedł do mnie, żeby mnie wystawić na pośmiewisko.”
„Ale Jehowa dalej był z Józefem”
„Naczelnik więzienia nie troszczył się zupełnie o nic, co było w jego ręce, gdyż Bóg był z Józefem i Bóg szczęścił temu, co on czynił.”
„I obu im przyśnił się sen, jednej nocy każdemu jego własny sen.”
„Po upływie pełnych dwu lat faraonowi śniło się, że oto stoi nad Nilem.”
„Prawdziwy Bóg powiedział faraonowi, co uczyni.”
„…będzie to siedem lat klęski głodu.”
„Prawdziwy Bóg dał faraonowi zobaczyć, co uczyni.”
„A to, iż sen powtórzono faraonowi dwukrotnie, oznacza, ze rzecz ta jest postanowiona przez prawdziwego Boga i prawdziwy Bóg spieszy, by to uczynić.”
„Potem faraon nazwał Józefa imieniem Cafenat-Paneach i dał mu za żonę Asenat, córkę Potifery, kapłana z On.”
„Bóg pozwolił mi zapomnieć…”
„Bóg uczynił mnie płodnym…”
„Tak więc Józef rozpoznał swych braci, lecz oni go nie rozpoznali.”
„Ja się boje prawdziwego Boga.”
„Oni więc włożyli zboże na swe osły i odeszli stamtąd.”
„Cóż to Bóg nam uczynił?”
„Toteż Izrael, ich ojciec, powiedział im: Skoro tak się rzecz ma, uczyńcie to.”
„I oby Bóg wszechmocny dał wam znaleźć litość u tego męża.”
„Lecz męzowie ci się zlękli, gdyż zostali zaprowadzeniu do domu Józefa.”
„Wasz Bóg i Bóg Waszego ojca dał wam skarb do waszych worków.”
„Następnie się pokłonili i padli na twarz.”
„Oby Bóg darzył Cie łaską, synu mój.”
„Lecz porcję Beniamina powiększył pięciokrotnie w stosunku do porcji wszystkich pozostałych.”
„Ten zatem u kogo się to znajdzie, będzie moim niewolnikiem.”
„Prawdziwy Bóg dopatrzył się winy u twoich niewolników.”
„Wtedy Józef nie mógł już dłużej zapanować nad sobą wobec wszystkich, którzy przy nim stali.”
„Bóg posłał mnie przed wami, żeby dla was osadzić na ziemi ostatek i zachować was przy życiu, sprawiając wilkie ocalenie. A zatem to nie wy mnie tu wysłaliście, lecz prawdziwy Bóg.”
„To rzekł Twój syn Józef: Bóg ustanowił mnie panem całego Egiptu.”
„Toteż synowie Izraela tak uczynili.”
„Toteż Izrael oraz wszyscy, którzy do niego należeli, wyruszyli i przybyli do Beer – Szeby i zaczął on składać ofiary Bogu swego ojca, Izaaka. Wówczas Bóg odezwał się do Izraela w nocnych wizjach, mówiąc „Jakubie Jakubie!”, na co on odrzekł „Oto jestem.” On zas mówił dalej: „Jam jest prawdziwy Bóg, Bóg twego ojca. Nie lękaj się pójść do Egiptu, bo tam uczynię z Ciebie wielki naród. Ja sam pójde z Tobą do Egiptu i ja też cie wyprowadzę, a Józef połozy rękę na twoich oczach.” 
„A synami Naftalego byli : Jachceel i Guni, i Jecer, i Szilem.”
„Potem Jakub pobłogosławił faraona i odszedł sprzed jego oblicza.”
„Przeto Józef kupił dla faraona całą ziemię Egipcjan gdyż każdy Egipcjanin sprzedał swoje pole, bo nad nimi srożyła się klęska głodu; i ziemia stała się własnością faraona.”
„Bóg Wszechmocny ukazał mi się w Luz […] i przemówił do mnie…”
„To są moi synowie, których Bóg dał mi na tym miejscu.”
„Nie sądziłem, ze zobaczę jeszcze twoje oblicze, a oto Bóg pozwolił mi też zobaczyć twoje potomstwo.”
I zaczął go błogosławić mówiąc : Prawdziwy Bóg […] niechaj błogosławi tym chłopcom.”
„Oby Bóg uczynił cie podobnym do Efraima i Manassesa”.
„Tak oto stawiał Efraima przed Manassesem.”
„Oto ja umieram, lecz Bóg na pewno będzie nadal z wami.”
„Zebulon będzie mieszkał nad brzegiem morza.”
„On jest od Boga twego ojca.”
„Tak oto Jakub zakończył wydawanie rozkazów swoim synom.”
„Nie lękajcie się, bo czyż jestem na miejscu Boga?”
„Wy zamyślaliście przeciwko mnie zło. Bóg zamyślał dobro.”
„Ja umieram, ale Bóg z pewnością zwróci na Was uwagę.”
„Zabierzcie więc stąd moje kości.”

Ponad 20 stron drobniutkiego druczku. Podstęp, łzy, niesprawiedliwość, nienawiść, wyjaśnianie snów, balsamowanie zwłok, ślub z niewierną i wszelkie inne nieprawości. Gdzie tu Bóg?....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Możliwość komentowania została zablokowana ze wzglądu na zawieszenie działalności tego bloga. Zapraszam na mój drugi blog Karkonosze moja miłość - wystarczy kliknąć w obrazek z tym tytułem po lewej stronie.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.