piątek, 26 stycznia 2018

Zamyśliłam się nad czerwonym, zamyśliłam się nad niebieskim


17.07.2011

Niebieski, czerwony, niebieski,  czerwony…
„Weź niebieską pigułkę i koniec historii, obudzisz się we własnym łóżku i będziesz wierzyć, w cokolwiek chcesz wierzyć. Weź czerwoną pigułkę i zostaniesz w Krainie Czarów, a ja pokażę Ci jak głęboko sięga królicza nora.”
W ciągu dnia niebieskie światło słoneczne bardziej się rozprasza niż czerwone i dochodzi do oczu obserwatora ze wszystkich kierunków, więc niebo jest niebieskie . O zachodzie słońca  kąt padania światła jest bardzo mały, dłuższa droga promieni słonecznych przez atmosferę powoduje, że niebieskie światło rozprasza się całkowicie wcześniej, nie docierając do oczu obserwatora, a dociera światło czerwone, jako mniej rozproszone i powoduje, że niebo robi się czerwone.
Cisza… Jeśli znalazłaś niebieski klucz, bądź pewna, że znajdzie się też i niebieskie pudełko. Wystarczy przekręcić, a otworzy się szczelina w czasie i znajdziesz się … w tym samym miejscu. Znów jesteś na Mulholland Drive, ale może to lepiej, że nie pamiętasz, kim byłaś poprzednio.
A może to nie ty przekręcasz klucz, więc nie będziesz w tym samym miejscu… Może znajdziesz się w nocnym klubie i będziesz śpiewać „Niebieski aksamit” oświetlona czerwonym światłem… A może znajdziesz się w Czerwonym Pokoju, wraz z karłem w czerwonej marynarce i starszym facetem w garniturze… zaraz zaraz, czy nie widziałam go już ze sceny w klubie, kiedy śpiewałam „Niebieski aksamit”?
Nawet jeśli jesteś Czerwonym Kapturkiem, wilk okazuje się przyjacielem, a ty ruszasz na poszukiwanie Jasia i Małgosi, to może się okazać, że „ wszystko się zmienia, szukasz jakiegoś lekarstwa i czujesz, że jesteś najbardziej samotną dziewczynką na świecie, mąci ci się w głowie, nie wiesz co robić, wygląda na to, że góra jest u dołu, a czerwony to niebieski”…
Czy masz dość odwagi, żeby przekręcić ten niebieski klucz, albo wejść za czerwoną zasłonę?
Tym, którzy nie maja odwagi nie pokazują się czerwone zasłony ani niebieskie klucze, a ci, którzy mają jej za mało zazwyczaj przechodzą w niewłaściwe miejsca.
Czy masz dość odwagi, żeby przekręcić ten niebieski klucz, albo wejść za czerwoną zasłonę?
 Nie, to nie ja pytałam o to przed chwilą. Ja jestem niebieska, widzisz? Ona była czerwona.
Doppelganger.
Zaszło słońce, zamknęła się szczelina w czasie. Czekaj tu, aż ktoś przekręci klucz. Chyba że chcesz zobaczyć, co jest za tamta zasłoną.

Wrong way.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Możliwość komentowania została zablokowana ze wzglądu na zawieszenie działalności tego bloga. Zapraszam na mój drugi blog Karkonosze moja miłość - wystarczy kliknąć w obrazek z tym tytułem po lewej stronie.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.